film - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Arjan en Janny Boer - WaarBenJij.nu film - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Arjan en Janny Boer - WaarBenJij.nu

film

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Janny

17 April 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

het komt waarschijnlijk omdat we hier zo dicht bij Hollywood zitten: vanmorgen hadden we het gevoel dat we in een film terecht gekomen waren. Maar dan wel een slechte. We wilden vanmorgen nog even gebruik maken van de auto voordat hij om 12.00 ingeleverd moest zijn bij het verhuurbedrijf. Kwamen we op de plek waar we hem gisteravond geparkeerd hadden: auto weg. Werkelijk. Bij navraag bij verschillende mensen werd ons verteld dat hij weggesleept was omdat hij 's nachts niet in de parkeergarage mocht staan. Dat had niemand ons gezegd, maar stond natuurlijk in de kleine lettertjes op de achterkant van het parkeerbonnetje. De auto bleek gesleept te zijn naar een heel ander deel van de stad waar we hem konden ophalen tegen de lieve somma van 317,50 dollar (dus Aart, die afwas is wel weer welkom).
We hadden twee uur met het ov nodig om op het juiste adres te komen. Inmiddels begon de tijd enigszins te dringen om de auto op tijd in te leveren. Helaas raakten we de weg kwijt, de tomtom op de telefoon deed het niet meer omdat de batterij leeg was en bellen lukte ook niet. Wat spannend, wat spannend. En wat doe je als die mensen na 12.00 weg zijn en pas 's maandags terugkomen terwijl op wij zondag het vliegtuig willen halen. Uiteindelijk waren we om 12.30 bij het autobedrijf. Daar was nog een lieve jongedame aanwezig die zei dat zij ons niet kon helpen, maar niet ver uit de buurt zat nog een vestiging van hetzelfde bedrijf waar ze tot 15.00 aanwezig zouden zijn. Weer zoeken, maar het lukte. Blijkbaar zagen we er wat aangedaan uit, want ze waren zeer meelevend en vriendelijk. We hoefden geen toeslag te betalen, kregen ongevraagd koud water in de handen gedrukt en daarna hebben ze ons geheel gratis
naar een opstappunt van de metro gebracht. Dat was een rit van zeker 20 minuten. Een dikke pluim voor het autobedrijf dus.
De rest van de dag hebben we gebruikt om de stad door te sjezen met de tram en de bus. Werkt prima. Van winkelen is helaas niet meer gekomen.
Het was niet allemaal even leuk vandaag, maar ook nu bleek weer dat er voor elk probleem een oplossing is en we hebben ons er samen goed doorheen geslagen. We willen dit bittere pilletje niet de nasmaak van een geslaagde vakantie laten bepalen.
Morgen vliegen we om 19.45 vanuit LA naar Londen (AA0136) en daarna door naar Amsterdam (AA6459). We hopen om 18.20 in Amsterdam te landen. Ook weer een heerlijk vooruitzicht.

• 17 April 2016 - 08:44

Chris:

Ach, pechvogels! Ik dacht na het lezen van jullie appje dat je auto was leeggeroofd door een meedogenloze bende. Valt vanuit dat perspectief gelukkig mee ;-) Welkom thuis straks!

• 17 April 2016 - 12:04

Hennie E:

Nou er valt wel wat te beleven in Amerika,maar jullie zijn niet voor een gat te vangen,(petje af)
    Janny voorlopig kom ik niet meer in aanmerking om af te wassen begrijp ik.ha ha!!
    Goede vlucht en welkom weer in Nunspeet
    gr Hennie E

• 17 April 2016 - 18:34

Jitske :

Nou, jullie sluiten je avontuur wel in stijl af zeg. Zoals je inmiddels weet is alles daar grootser en meeslepender dus daar past deze afsluiter prima bij. Jammer van het geld maar gelukkig is alles verder goed opgelost en hebben jullie good People getroffen. We wensen jullie een heel voorspoedige thuisreis en er wordt hier verlangend naar jullie thuiskomst uitgekeken , dat moet toch ook weer een heerlijk gevoel zijn. Spaar je stem maar in het vliegtuig want voorlopig heb je heel wat te vertellen in NEDERLAND. beybey

• 18 April 2016 - 15:03

Dieneke:

Nou voor nu, welkom thuis straks, lekker weer in je eigen bedje ohohoho van fijn.
    zie jullie snel
    Gr Dieneke