7 april - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Arjan en Janny Boer - WaarBenJij.nu 7 april - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Arjan en Janny Boer - WaarBenJij.nu

7 april

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Janny

08 April 2016 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

7 april. Vandaag vroeg opgestaan om aan onze dagrit richting de Grand Canyon te beginnen. Het weer was vandaag wat bewolkt voor de afwisseling. Het was een mooie rit met een aantal geweldige stukken en wat saaie gedeelten. We hebben toch weer genoten. Onderweg raakten we in de war: we hadden geen bord gezien om aan te geven dat we in de volgende tijdzone terecht waren gekomen, toch stond ineens de tijd op de telefoon een uur vroeger.
In Cameron zagen we nog een RV-park, maar we vonden het nog vroeg en wilden nog wel wat dichter bij het NP komen. Helaas kwam er daarna helemaal niks meer tot aan het NP. Net na de ingang daarvan heb je Desert View, een prachtig punt met veel vergezichten en een heuse uitkijktoren. Wij wilden daar wel een nachtje slapen, maar helaas mocht dat wel voor een onbewoonde camper, maar wijzelf mochten daar niet overnachten. De man in het winkeltje kon ons wel vertellen hoe het met de tijd zat: in Arizona hebben ze een eigen beleid wat de tijd betreft: ze doen niet aan zomertijd en wintertijd. Dus in de winter gaan ze mee met Utah en in de zomer met Californie. Dat betekent in ons geval dat we dus nog niet de volgende (laatste) tijdzone gepasseerd zijn, maar op het moment dat we dat doen, verandert de tijd niet meer. Om het ingewikkeld te maken……
Maar wat betreft de zoektocht naar een plek om te slapen: overal was het al vol, behalve op de eerstvolgende camping buiten het park. Dat was een dure, maar toen die man hoorde dat wij verder niets nodig hadden dan een slaapplek, wees hij ons naar een legale plek vlakbij in het bos waar je gratis kunt staan. Dus daar staan wij nu, helemaal aan de andere kant van de park als waar we binnenkwamen, en dus moeten we morgen mijlenver terug rijden om alles te zien wat we nu overgeslagen hebben. Maar het ziet er veelbelovend genoeg uit om dat er voor over te hebben. We hopen hier twee nachten te blijven. We zetten de wekker om morgen liefst bij het licht van de opgaande zon het park te gaan verkennen. We weten nu alleen bijna niet meer welke tijd de juiste is…..
Och, nu vergeet ik nog helemaal te vertellen dat we vandaag een heel nieuw fenomeen gezien hebben: water! Voor ons een van de eerste keren in deze hele vakantie: water. Een prachtige stuwdam in de Glen Canyon bij Page. Echt een stukje menselijk vakwerk om van onder de indruk te zijn.