het wordt steeds mooier - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Arjan en Janny Boer - WaarBenJij.nu het wordt steeds mooier - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Arjan en Janny Boer - WaarBenJij.nu

het wordt steeds mooier

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Janny

02 April 2016 | Verenigde Staten, Moab

Beste mensen, waar we nu toch terecht gekomen zijn! We hebben een enorm lange rit gemaakt over de I 70. We wilden eigenlijk eerder stoppen, maar kwamen door zo’n oneindig lang verlaten land, daar was eigenlijk geen plek te vinden waar je met een goed gevoel kon overnachten. Dus maar doorrijden tot er iets geschikts kwam. Ineens waren we al op de Highway 128 naar Moab, een weg die we eigenlijk tot morgen wilden bewaren, omdat een mevrouw van het bezoekerscentrum in Grand Junction had verteld hoe geweldig mooi die was. Maar goed, we moesten nu wel doorrijden, hoewel het ons eigenlijk al te laat was om er echt de tijd voor te nemen. Maar in wat voor landschap je dan ineens terecht komt. Het is moeilijk te omschrijven: heel vreemd gevormde rode rotsen. Sommige lijken net kathedralen. En laten we nu toch op deze route een camping vinden waar nog een plekje voor ons is. Zo fijn om hier even te kunnen blijven, rustig om ons heen kijken en morgen van het eerste licht te genieten (daar verheug ik me echt op).
Het is hier ook totaal niet koud meer. Mensen kamperen in tentjes en zitten buiten. Voor ons was het daar al te laat voor, maar wie weet lukt buiten ontbijten. Het doel morgen is het Arches Nat. Park. Als het hier waar we nu zijn al zo mooi is, ben ik benieuwd wat een nat. park daar aan toe kan voegen. Het wordt nog moeilijk om hier weer weg te komen.
Het is 21.15 en ik loop nog even naar buiten om te zien hoe het daar nu is: aardedonker en flink afgekoeld. Maar een sterrenhemel, zo heb ik hem nog nooit gezien. Zo helder en zoveel sterren, het lijkt wel of we hier dichter bij de hemel zijn. Waarom moet ik nu ineens aan Abraham denken?

• 03 April 2016 - 20:54

Chris:

Stevig doorgetuft, lieve ouders! Blij te horen dat het weer lekker is, en de omgeving mooi. Wat wil een mens nog meer? :-)

• 03 April 2016 - 21:08

Peter Sjoerd:

En de brandstof daar kost naar onze maatstaven ook al geen drol. Ik gok dat pa daar wil blijven ;-)

• 04 April 2016 - 17:17

Tine En Jan V. Nr.13:

Vergeten jullie Yellowpark niet?
    In1945 kregen we daarvan al een blad met prachtige geiserfoto,s toe gestuurd
    Door fam.in OHIO!

• 05 April 2016 - 02:11

Arjan En Janny Den Boer:

Beste Jan en Tine Teune nr 13
    Wat leuk iets van jullie te lezen!
    Helaas, Yellowstone National Park zit er deze keer niet in. Het is daar nog te koud en het is ook te ver van de route.
    We rijden in een zomercamper. Dat betekent in ons geval dat we een paar dagen zonder water hebben gecamperd in verband met bevriezingsgevaar.
    Hartelijke groet uit Richfield Utah